اکسپورت گرفتن فایل STL برای پرینت سه بعدی بسیار مهم است زیرا بایستی فایل به درستی خروجی گرفته شود تا نهایتاً پرینت سه بعدی نیز به خوبی انجام شود. در اینجا به آموزش اکسپورت گرفتن STL در نرمافزار Blender خواهیم پرداخت.
قبل از اکسپورت گرفتن در نرمافزار Blender باید مطمئن شوید که Object شما Uniform باشد. برای اینکار طبق مراحل زیر عمل کنید:
1-وارد مد Edit شوید، Object خود را انتخاب کنید و دکمه L را روی مش بزنید.
- مناطقی که هایلایت نشده است مناطق Free-Floating شناخته میشوند. تمام رگهها (vertices) باید به همدیگر وصل شده باشد تا فایل شما قابل پرینت باشد.
2-بعد از اینکه تمام نقاط منفصل را متصل کردی و تایید کردید که شکل شما Uniform است، چک کنید و ببینید آیا سوراخی در مش شما وجود دارد یا نه.
3-وارد مد Edit شوید، تمام رگهها (vertices) را از حالت انتخاب خارج کنید و کلیدهای Shift و Ctrl و Alit و M را با هم فشار دهید.
4-واحدها و ابعدا Object خود را تغییر دهید:
- واحد پیشفرض Blender،با نام Blenders Unit شناخته میشود که دقیقا برابر یک متر است.
- دکمه N را بزنید تا پنجره ابعاد (Dimentions) باز شود.
- از قسمت Properties سپس Scene Tab واحد پیشفرض Blender را به متریک تبدیل کنید. (ترجیحاً به میلی متر تبدیل کنید)
- اسکیل یا همان اندازه شکل خود را تغییر دهید تا با متریک محاسبه شود.
حال فایل شما آمده اکسپورت گرفتن است
به روی گزینه فایل بروید و Export as .STL را بزنید
سلام
وقتی فایل stl را در بلندر ایمپورت میکنم فایل محو میشه و دیگه نمیتونم پیداش کنم.
چطور میتونم فایل به مرکز مانیتور بیارم؟
shift+c رو بزنید ببینید حل میشه