کاربرد پرینت سه بعدی چیست؟

با توجه به سرعت پایین پرینت سه بعدی به طور کلی میتوان گفت: پرینت سه بعدی مناسب قطعاتیست که به تعداد بسیار کم مورد نیاز است بدین ترتیب  با پرینت سه بعدی و با تکنولوژی حال حاضر، قابلیت تولید انبوه وجود ندارد بلکه میتوان با آن نمونه سازی کرد و هدایای زیبا و خاص ساخت که به طور انبوه تولید نمیشود یا از دسترس ما خارج است. برای اطلاع از قابلیت­ها و خدمات به قسمت گالری سایت مراجعه کنید.

اندازه قطعه پرینت شده چقدر میتواند باشد؟

اندازه پرینت سه بعدی معمولا زیاد بزرگ نیست و بستگی به پرینتر خدمات دهنده دارد ولی میتوان برای پرینت قطعات بزرگ از به هم چسباندن قطعات کوچک استفاده کرد. مرکز پرینت سه بعدی تبریز قادر است قطعاتی با اندازه ۴۰ در ۴۰ در ۵۸ سانت را به صورت یک تکه پرینت کند و بالطبع قطعات بزرگتر بایستی چند تکه پرینت شوند.

سرعت پرینت سه بعدی چقدر است؟

فرض کنید یک قطعه ۷ در ۸ در ۱۲ سانت ممکن است تا ۸ ساعت طول بکشد پس اگر سایز قطعه­ی سه بعدی شما بزرگ است انتظار چندین روز را داشته باشید و زمان مناسب برای سفارش را انتخاب کنید.

دقت پرینت سه بعدی چقدر است؟

پرینت سه بعدی چندین دقت دارد.
۱ دقت محورهای x و y که دقت مرکز پرینت سه بعدی تبریز ۲۵ میکرو متر است
۲ پهنای لاینها در محور X و Y به نازل مورد استفاده بستگی دارد که مرکز پرینت سه بعدی تبریز با نازل‌های ۰٫۲ و ۰٫۳ و ۰٫۴ و ۰٫۵ قادر به پرینت است و همچنین دقت در محور Z یا همان ضخامت لایه‌های پرینت میتواند از ۰٫۰۵ میلی‌متر تا ۰٫۵ میلی‌متر متفاوت باشد.
در کل ما پیشنهاد میکنیم بیشتر از اعداد به کیفیت خروجی دقت کنید!

جنس قطعه پرینت شده چیست؟

جنس قطعه  پرینت شده به جنس مواد استفاده شده بستگی دارد و می­تواند از PLA و ABS و Nylon و PVA باشد. خصوصیات مواد مختلف در قسمت وبلاگ سایت موجود می­باشد.

پرداخت کاری قطعات پرینت شده چگونه انجام می­شود؟

روش های مختلفی برای پرداخت کاری وجود دارد از جمله: حمام بخار کلروفوم برای مواد PLA یا استفاده از سند بلاست و یا استفاده از سمباده برای سطوح صاف. بهتر است پرداخت کاری قطعات خود را به ما بسپارید.

چطور باید سفارش بدیم؟

سفارش در حال حاضر از طریق تلگرام یا به صورت حضوری انجام می‌شود. شماره‌ی تلگرام و آدرس مرکز در فوتر سایت آمده است.

خودمون باید طراحی کنیم؟ چطور باید طراحی کنیم که فایل سه بعدی رو بشه پرینت کرد؟

شما یا می‌توانید قطعه خود را طراحی کنید و فقط فایل نهایی آن را برای ما بفرستید یا میتوانید طراحی قطعه خود را به ما بسپارید. برای پرینت گرفتن به یک فایل STL یا OBJ نیاز دارید. پس باید در هر نرم افزاری که قطعه خود را طراحی کرده­اید، یک اکسپورت با این پسوندها بگیرید. توجه داشته باشید که باید کل طراحی خود را به صورت یک پارچه ذخیره کنید در واقع هر قطعه‌ای که قرار است در هر نوبت پرینت شود و از اجتماع چندین قطعه تشکیل شده است و شما قصد دارید به صورت یک جا و متصل به هم پرینت شود بایستی آن را به اصطلاح union  بکنید. اگر مشکلی در اکسپورت گرفتن داشتید می‌توانید فایل اصلی خود را به صورت حضوری تحویل دهید.

پرینت رنگی امکان داره؟ کلا چند رنگ میشه زد؟

به طور کلی پرینت سه بعدی با تکنولوژیِ FDM به صورت تک رنگ میباشد. با عوض کردن رنگ مواد اولیه میتوان با رنگ­های مختلفی پرینت گرفت ولی تنوع رنگی مواد اولیه کم است. بهتر است به وسیله اکرلیک به صورت دستی رنگ شود. مرکز پرینت سه بعدی تبریز خدمات رنگ کاری قطعات را انجام می‌دهد و تعرفه آن بستگی به قطعه پرینت شده و جزئیات آن دارد و مقدار آن توافقی می­باشد.