بهترین های اسکنر سه بعدی ۲۰۲۲

اسکنرهای سه بعدی برایتان اسکن سه بعدی اشیای واقعی را آسان می کنند. این تکنولوژی امکان بازسازی دیجیتال اشیا را بصورت مدل های سه بعدی به شما می دهد که می توانید سپس از آن برای آنالیز و نظارت استفاده کنید. یا به جای آن، می توانید آن را تبدیل به اثری هنری کنید یا اینکه شی مورد نظر خود را بصورت فیزیکی با پرینت سه بعدی بازسازی کنید.

اسکنرهای سه بعدی از نورها و لیزرها برای روشن کردن شی می کنند.

در اینجا ما بهترین اسکنرهای سه بعدی را به شما معرفی می کنیم. ما ۵ مدل برتر برای رنج بودجه های متفاوت و کاربردها و اهداف گوناگون معرفی می کنیم.

اسکنرهای سه بعدی ۲۰۲۲

Creality CR-T 3D Scanner – بهترین اسکنر سه بعدی برای بیشتر افراد

بهترین های اسکنر سه بعدی ۲۰۲۲

مشخصات اسکنر سه بعدی

ابعاد اسکنر: 250*200*300 میلی متر

دقت: ≤0.2 میلی متر

منبع نور: سفید

سرعت: خودکار:۲دقیقه / دایره

رزولوشن بافت: ۱۳-۲ میلیون

سازگار با: ویندوز ۷/۸/۱۰

وزن: 520 کیلوگرم

دلایل خرید

+تبلت با اسکنر تعبیه شده

+شامل نقشه ی بافت شی مورد اسکن

+ Bluetooth turntable

+به عنوان پروژکتور رسانه هم کار می کند

معایب

-مشکل تامین لوازم

Creality CR-T اسکنر سه بعدی جالبی برای کشف امکانات تکنولوژی اسکن سه بعدی است که می تواند همچنین برای خرده فروشان کاربردی باشد چرا که سطح شی را با بافت رنگ ۲۴ بیت اسکن می کند. با تعبیه کردن اسکنر نوری ساختارمند درون یک تبلت اندروید ۱۵ میلی متری، Creality دستگاهی با قیمتی مقرون به صرفه ساخته است که همچنین می تواند عملیات ابتدایی و ادیت را بدون نیاز به کامپیوتر انجام دهد.

با به همراه داشتن میز گردان که با بلوتوث به تبلت متصل می شود، استفاده از اسکنر، بعد از راه اندازی و کالیبره کردن بسیار راحت می شود. اما زیبایی اصلی این اسکنر این است که می توانید آن را مانند هر تبلت دیگری درون کیف خود قرار دهید. این پرینتر یک سه پایه و همچنین باتری با شارژ چند ساعته دارد(هرچند که شاید استفاده از برق اصلی بریاتان راحت تر باشد). همچنین سخت افزار این اسکنر سه بعدی واقعا بطور عالی می تواند به عنوان یک پروژکتور عمل کند. بله یک ویدیو پروژکتور تعبیه شده در این اسکنر وجود دارد.

Matter and Form 3D Scanner V2 – بهترین اسکنر سه بعدی قابل حمل

بهترین های اسکنر سه بعدی ۲۰۲۲

مشخصات اسکنر سه بعدی

ابعاد اسکنر: 178*178*249 میلی متر

دقت: 0.1± میلی متر

منبع نور: سفید

سرعت: خودکار:65 ثانیه(+Quickscan)

رزولوشن بافت: ۱۳-۲ میلیون

سازگار با: ویندوز ۷/۸/۱۰

ابعاد: 85*21*345 میلی متر(در حالت تا شده)

وزن: 1.7 کیلوگرم

دلایل خرید

+قاب تعبیه شده در خود اسکنر

+سازگار با ویندوز و مک

+ اسکنر لیزر

+سازگاری با منبع قدرت جهانی

معایب

-کالیبر نسبتا مبهم

آیا اسکنر سه بعدی ای می خواهید که بتوانید آن را به همه جا حمل کنید؟ این انتخاب ماست. با ساخت این اسکنر سه بعدی که تاشو و دارای محفظه است Matter and Form این محصول را هم پرقدرت و هم قابل حمل کرده است. درون محفظه می توانید بصورت ایمن یک اسکنر لیزری را حمل کنید که همراه با آن ۴ سیم برق با شاخه های متفاوت قابل تعویض عرضه می شود.

اگر شما عادت دارید با مدل های بزرگ کار کنید، محدودیت ۳ کیلوگرمی شاید برایتان مشکل باشد. اما این سیستم برای مدل های کوچک بسیار مناسب است و نرم افزار MFStudio توانایی بالایی در تولید مش های سه بعدی بی عیب و نقص و رنگی دارد که می توان آنها را در برنامه هایی مانند Blender Max و Autodesk Maya باز کرد یا برای پرینت سه بعدی خروجی گرفت.

برای پرینترهای سه بعدی معمولی حالت اسکن سریع بسیار ارزشمند خواهد بود چرا که قابلیت اسکن مدل ها، قبل تنظیم نور و اعمال پودر و پردازش تست خواهد شد.

SOL 3D Scanner – بهترین اسکنر سه بعدی برای افراد خلاق

بهترین های اسکنر سه بعدی ۲۰۲۲

مشخصات اسکنر سه بعدی

ابعاد اسکنر: 170*170- 25*25 میلی متر

دقت: 0.1± میلی متر

منبع نور: سفید

سرعت: توربو ۱۰ دقیقه

رزولوشن بافت: ۱۳-۲ میلیون

سازگار با: ویندوز ۷/۸/۱۰

ابعاد: 85*21*345 میلی متر(در حالت تا شده)

وزن: 3.1 کیلوگرم

دلایل خرید

+کالیبر turntable خودکار

+کیفیت بالا اسکن در هر چرخش

+ دقت رنگ بالا

+مونتاژ آسان

معایب

-نیاز به اقداماتی برای جلوگیری از لنگ بودن و لرزش اسکنر

– مشکل تامین لوازم

در صورتی که هنرمند، طراح، انیمیشن ساز یا طراح سه بعدی ای هستید که می خواهید اشیای واقعی را وارد روند کاری دیجیتال خود بکنید ما این مدل اسکنر سه بعدی را پیشنهاد می کنیم. یکی از دلایلی که اسکنر سه بعدی SOL گزینه‌ی مناسب مورد انتخاب ما است این است که با سیستم مک سازگار و USB 3.0 است. نرم افزار این اسکنر همچنین طیف گسترده ای از فرمت ها از جمله obj .stl .xyz .dae .ply را دارد که می توانید با توجه با روند کار خود به هر کدام خروجی بگیرید.

در بخش پردازش هم طراحی این سیستم جذاب تر از اسکنرهای سه بعدی دیگر است. از پایه‌ی دوربین می توان برای تنظیم ارتفاع و فاصله استفاده کرد.

اسکنر SOL همچنین تجربه ای محدود از دنیای اشتراک گذاری سه بعدی را به کاربران خود ارائه می کند که در آن امکان اشتراک گذاری حدودا ۳۰ مدل سه بعدی وجود دارد. این ویژگی هم خدمتی از این اسکنر به مشتریان خود است که دیگر اسکنرها ارائه نمی کنند و هم در عین حال اذیت کننده نیز هست چرا که بعد یکبار استفاده از آن می خواهید دسترسی هرچه بیشتری به این ویژگی برایتان ممکن شود.

Afinia EinScan-SE Elite – بهترین اسکنر سه بعدی برای آموزش

بهترین های اسکنر سه بعدی ۲۰۲۲

مشخصات اسکنر سه بعدی

ابعاد اسکنر: 200*200*200میلی متر(turntable) 700*700*700 میلی متر(manual)

دقت: ≤0.1 میلی متر

منبع نور: LED

سرعت: خودکار:۲ دقیقه، Single: 8 sec

سازگار با: ویندوز ۷/۸/۱۰

اسکن بافت: دارد

دلایل خرید

+قیمت مناسب

+زمان اسکن سریع

+ قابل حمل

معایب

-حداقل مدل قابل پرینت 30*30*30 میلی متر

 این پرینتر از آنجایی که با پایه‌ی پلاستیک ارائه می شود نسبت به بیشتر اسکنرهای سه بعدی ای که در بازار موجود هستند بیشتر شبیه کالای تمام و کمال است و این خبر خوبی در مورد قابل اطمینان بودن این اسکنر مخصوصا در مقاصد آموزشی است. این بخاطر این است که این اسکنر تعبیه شده به turntable است که این به این معناست که این دو از هم جداشدنی نیستند و به لطف همین، هماهنگ عمل می کنند مگر اینکه قصد اسکن شی ای به اندازه ای بیش از ۲۰۰ میلی متر داشته باشید.

فرایند اسکن توسط پروژکتور تعبیه شده درون اسکنر انجام می شود. برخلاف مدل های قبلی سیگنالی با الگوهای نوری توسط همان کابلی که اطلاعات به آن بر میگردد به EinScan-SE ارسال می شود. تنها کابل دیگری که باید وصل شود کابل برق است که در این اسکنر بهتر از مدل های قبلی برند Afinia است.

با وجود راهنمایی های روی نمایشگر در طول فرایند اسکن و مهمتر از آن تعمیر و تراکم بعد اسکن، نرم افزار این اسکنر سهل الاستفاده است. همچنین می توانید در چند فرمت از جمله 3mf با color data. خروجی بگیرید.

توجه کنید که مدل گران تر این اسکنر یعنی EinScan-SP تقریبا سرعت اسکن را نصف و رزولوشن را دوبرابر می کند و همچنین امکان افزودن تارگت های مخصوص کدگذاری شده را هم می دهد.

HE3D Ciclop Rotational Laser Scanner – بهترین آپشن اسکنر سه بعدی اپن سورس برای علاقمندان

بهترین های اسکنر سه بعدی ۲۰۲۲

مشخصات اسکنر سه بعدی

ابعاد اسکنر: 203*203 میلی متر

دقت: 0.3 میلی متر

منبع نور: سفید

سرعت: 2-8 دقیقه

سازگار با: ویندوز ۷/۸/۱۰- مک – لینوکس

رزولوشن بافت: –

ابعاد: 160*230*390 میلی متر

وزن: ۵ کیلوگرم

دلایل خرید

+اسکنر ۲ لیزره

+حداکثر وزن قابل تحمل تا ۳ کیلوگرم

+آپشن قالب گیری تزریقی(معمولا با کیفیت بهتر است)

+ طراحی ساده و قابل فهم

معایب

-نیازمند وبکم لاجیتک

انجمن پرینت سه بعدی جایی است که توسط موجی از علاقمندی ها ساپورت و حمایت می شود. این پرینتر در دو حالت مونتاژ شده و کیت مونتاژ نشده ارائه می شود که دومین گزینه، برای صرفه جویی در پول و آموزش چگونگی مونتاژ اسکنر گزینه‌ی مناسب تری است.

از آنجایی که این اسکنر سه بعدی با در نظر داشتن دنیای اپن سورس ساخته شده است، نرم افزار لینوکس، مک و کامپیوتر شخصی موجود و قابل دسترسی می باشند. اپن سورس برای بسیاری اما نه همه جذاب خواهد بود بنابرین باید یک لاجیتک C270 HD (از بهترین وبکم های لاجیتک) تهیه کنید- وبکمی که طراحی برای اسکن طیف رنگ استفاده کرده و آن را بین دو لیزر روی پلتفرم قرارداده است.

ساخت این اسکنر سه بعدی به طور معقولی ساده است چنانکه چند پیچ M3 و مهره و واشر نیاز خواهید داشت. هرچند اگر قصد دارید خودتان قطعات را بسازید  چنانچه درمورد تمام پروژه های این چنین صادق است، ریسک ناقص درآمدن قطعات وجود دارد.

اسکن سه بعدی چگونه کار می کند؟

دو رویکرد متمایز از هم نسبت به اسکن سه بعدی وجود دارد. اولین رویکرد اینگونه است که برای ایجاد نقاط سه بعدی از مدل مورد نظر با استفاده از نرم افزاری مانند display.land دوربین، گوشی هوشمند یا هلی شاتتان را در اطراف مدل خود حرکت می دهید. با اینکه ابزارآلات جدیدی نیاز نخواهید داشت اما این رویکرد دقیقترین رویکرد نمی باشد.

دومین رویکرد استفاده از اسکنرهای سه بعدی ای است که به آنها در بالا اشاره کردیم.

اگر یک عکس را اسکن می کنید، کار اصلی ثبت رنگ آن است. اینکه شکل سه بعدی را بدون این رنگ ثبت کنیم بسته به نوع دستگاه شما کاملا ممکن است پس این را در نظر داشته باشید.(اگر طراح گیم باشید توجهی به این نخواهید کرد اما اگر خرده فروش باشید قطعا رنگ های دقیقی را خواهید خواست تا بازدید کنندگان وب سایتتان بتوانند مدل سه بعدی کالای شما را در وب سایت بچرخانند و از هر ضلع آن را ببینند.)

با این وجود این را هم باید گفت که هنوز مقداری نقص در اسکن دیجیتال وجود دارد. همانطور که اسکنر تصویر رزولوشن محدودی دارد، شکاف محدودی بین رد هر لیزر روی سطح بیرونی مدل خواهد ماند. کار مفید این است که نرم افزاری پیدا کنید که میان این شکاف ها را پر کرده و مدل های بسته بسازد هرچند که شاید کاهشی در جزییات سطح داشته باشید.

تعمیر فایل های مش، همانند ویرایش عکس قطعا نیازمند کار یدی خواهد بود.

اسکنرهای سه بعدی به اندازه ی پرینترهای سه بعدی فروش نداشته اند و این به این معناست که دنیای ما نیازمند تولیدکنندگان محتوای سه بعدی بیشتری است. داشتن اسکنر سه بعدی شاید حتی به شما خدمتی قابل عرضه در بازار را هم بدهد هرچند که نباید انتظار داشته باشید این اتفاق سریع بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *