جهت سفارش پرینت سه بعدی لازم است تا به برخی نکات توجه کنید تا تیم ما بتواند به راحتی و با کمترین هزینه پاسخگوی نیازهای شما باشد تا بتوانیم همچنان کیفیت و قیمت خود را بی رقیب نگه‌داریم. به همین منظور توصیه میشود حتما قبل از سفارش پرینت سه بعدی نکات و توصیه‌های زیر را با دقت مطالعه کرده و سپس اقدام به سفارش نمایید.

برای سفارش پرینت سه بعدی حتما فایل داشته باشید!

پرینت سه بعدی یعنی قطعه‌سازی و در مورد خدمات مرکز ما یعنی ساخت قطعات پلاستیکی. پس هنگام مراجعه به ما چه از طریق حضوری یا چه از طریق واتس اپ یا سایت حتما باید فایل سه بعدی داشته باشید. تصور کنید برای سفارش چاپ دو بعدی به یک مرکز چاپ مراجعه کنید و ایده‌های خود را برای چاپخانه مطرح کنید. طبیعی است ایشان شما را به یک طراح معرفی کرده و پس از حاضر شدن فایل شما اقدام به پرینت طرح شما خواهند کرد. برای سفارش پرینت سه بعدی نیز شما نیاز دارید تا فایل سه بعدی داشته باشید. این فایل سه بعدی ممکن است از ده‌ها نرم افزار سه بعدی موجود در بازار تهیه شده باشند. مرکز خدمات پرینت سه بعدی کبودِ تبریز امکان خواندن تمامی این فرمت‌ها را ندارد و برای راحتی و سرعت بخشیدن به ثبت سفارش پرینت سه بعدی، حتما خروجی گرفتن از نرم‌افزار میزبان خودتان را باید یاد بگیرید.

نکاتی که برای سفارش پرینت سه بعدی باید در نظر گرفت

جهت سفارش پرینت سه بعدی فایل خود را با پسوند STL یا STEP از طریق واتس اپ برای ما ارسال کنید. درهنگام ارسال فایل به نکات زیر توجه کنید:

  • در هنگاه سفارش پرینت سه بعدی مشخصات پرینت نظیر رنگ، درصد پرشوندگی، کیفیت چاپ، سرعت چاپ، مورد استفاده، مواد چاپ و تکنولوژی چاپ را به همراه فایل‌های ارسالی برای ما ارسال کنید.
  • اگر برای هر قطعه تنظیمات متفاوتی مورد نیاز بود حتما برای هر قطعه به طور جدا گانه در چت ریپلای کرده و توضیحات لازم را برای ما ارسال کنید.
  • اگر مطمئن نیستید چه تنظیمات و ماده‌ای مورد نیاز سفارش پرینت سه بعدی شماست، مورد مصرف قطعه را به همراه فایل قطعه برای ما ارسال کنید. منظور از مورد مصرف یعنی اینکه آیا قطعه صرفا یک نمونه اولیه‌ی پیش تولید است یا یک قطعه کاربردی که قرار است فشار و یا هر تنشی را تحمل کند.
  • اگر قطعه‌ی کاربردی سفارش پرینت سه بعدی شما قرار باشد در مقابل حرارت قرار بگیرد حتما این موضوع و دمای درخواستی را هنگام ارسال فایل بنویسید. دمای بیش از 100 درجه سانتی گراد درحال حاضر برای تکنولوژی FDM قابل دسترسی نیست و برای پرینت‌های رزینی میتواند تا 220 درجه باشد (جهت اطلاع از موجودی رزین پیام بفرستید).
  • اگر قطعه درخواستی شما در محیط شیمیایی باید استفاده شود حتما این موضوع حین ارسال فایل مطرح شود.

اگر فایل نداشته باشید حتما به نکات زیر توجه کنید

برای طراحی یا میتوانید خودتان یکی از نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی را یاد گرفته و از این پس کارهای خود را طراحی کنید که توصیه ما نیز همین است. اگر زمان کافی ندارید یا طراحی شما پیچیده است میتوانید مورد طراحی خودتان را با ما از طریق چت با ارسال عکس و توضیح چه به صورت متنی چه به صورت ویس مطرح نموده تا ما یکی از طراح‌های خود را به شما معرفی کنیم.

نحوه محاسبه هزینه سفارش پرینت سه بعدی

هزینه سفارش پرینت سه بعدی برای تکنولوژی FDM به صورت ساعتی و وزنی محاسبه میشود. بدین صورت که برای هر ساعت پرینت یک دست مزد و برای هر گرم ماده مصرف شده یک هزینه دریافت می‌شود. برای اطلاع از هزینه‌ها میتوانید به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید.

برای محاسبه هزینه سفارش پرینت سه بعدی رزینی فعلا از وزن چاپ استفاده می‌شود. به طوریکه وزن نالخص چاپ به یک عدد ضرب شده و هزینه محاسبه می‌شود. این ضریب به نوع رزین پرینتر سه بعدی بستگی دارد. برای اطلاع به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید.

نکاتی که بهتر است مورد توجه قرار دهید

در طراحی سه بعدی ممکن است در یکی از مسیرهای زیر باشید:

تولید کننده هستید و در مرحله پیش تولید به سر میبرید

به زبان دیگر قالب‌سازی قطعات تولیدی شما هنوز در مرحله طراحی است و قصد دارید قبل از ماشین‌کاری قالب خود از صحیح بودن طراحی قطعه خود مطمئن شوید. در این حالت نکته حائز اهمیت خطای نمونه سازی شماست، یعنی هدف شما از نمونه سازی احتمالا تست چفت شدن قطعات یا اینکه آیا قطعه ای درنواحی خاصی قابلیت خم شدن خواهد داشت یا نه. در هنگام سفارش پرینت سه بعدی بهتر است هدف خود را از نمونه سازی قطعه‌تان به متخصصین مرکز ما توضیح دهید تا بهترین ماده یا تکنولوژی یا کیفیت چاپ را به شما پیشنهاد دهند. در مواردی نیز امکان تست قطعه وجود ندارد مانند مواقعی که مواد مورد استفاده در تکونولوژی تزریق پلاستیک در تکنولوژی پرینت سه بعدی موجود نباشد یا مواقعی که لایه‌ لایه بودن چاپ مانع تست دقیق محلی که ابهامی در آن وجود دارد بشود. در این حالت‌ها بهترین کار اتکاء به تجربه قالب‌ساز بوده و نمونه سازی توصیه نمی‌شود.

نمونه پیش تولید ساخته شده دتکتور دود – پرینت شده در مرکز پرینت سه بعدی کبود تبریز

مخترع هستید و در حال تست ایده خود هستید

یکی از مشتریان اصلی سفارش پرینت سه بعدی ما مبتکران و مخترعان هستند. در واقع نه فعلا اقدام به قالب‌سازی یا تولید انبود به هر شیوه‌ای را انجام داده‌اید و نه فعلا قصد این کار را دارید. ممکن است قطعات شما بارها و بارها نمونه‌سازی شود تا ایده‌ی شما نهایی شده و بعد شاید به مرحله تولید. در این حالت بهتر است طراحی قطعات شما به گونه‌ای انجام شود تا مناسب پرینت سه‌بعدی باشد؛ همزمان باید قطعات طوری طراحی شود که مراحل بعد از ثبت ایده یعنی تولید انبوه نیز مد نظر قرار گیرد. در حالاتی – که امروز در حال افزایش است- تولید کننده‌های تولید‌های کم تیراژ خود را با پرینت سه بعدی انجام می‌دهند. در این حالت قطعات به طور کامل برای پرینت سه بعدی بهینه سازی شده و سعی می‌شود از تمام محدودیت‌ها و امکانات پرینترهای سه بعدی استفاده کرد. در هنگام سفارش پرینت سه بعدی می‌توانید (به دلخواه) این موضوعات را با ما مطرح کنید تا بتوانیم راهنمایی و خدمات بهتری به شما ارائه دهیم.

سفارش پرینت سه بعدی قطعه‌ای دکوری

به عنوان یک علاقه مند دوست دارید قطعه‌ای دکوری پرینت کرده و از زیبایی آن لذت ببرید! پرینت فیگورهای مختلف بازیگرها یا شخصیت‌های بازی و گاها شخصیت‌های خیالی که صرفا در دنیای پرینت سه بعدی وجود دارند می‌تواند بخشی از سفارش پرینت سه بعدی باشد. این نوع سفارش‌ها معمولا با پرینت سه بعدی رزینی پرینت می‌شود.

سفارش پرینت سه بعدی قطعات خراب و شکسته

پرینت قطعات خراب و شکستهیکی دیگر از کاربردهای مهم پرینت سه بعدی است. در این حالت قطعه شکسته شده که ممکن است قسمتی از یک دستگاه گران قیمت باشد شکسته شده و موجب از کار افتادن دستگاه شود. بعضا به دلایلی قطعات یدکی دستگاههای صنعتی یا خانگی در بازار موجود نبوده و برای راه اندازی دوباره دستگاه باید یک قطعه برای آن ساخته شود. در هنگام سفارش پرینت سه بعدی قطعات شکسته حتما قطعه شکسته یا نمونه سالم آن (در صورت وجود) را به همراه داشته باشید و یا برای ما ارسال کنید یا با یکی از نرم افزارهای طراحی سه بعدی خودتان کارهای طراحی آن را انجام دهید ولی این کار معمولا نیاز به مهارت و ابزار اندازه گیری دقیق است و بهتر است طراحی آن را به طراحان ما بسپارید.

قطعه شکسته که بعد از طراحی و اندازه گیری از روی قطعه اصلی پرینت شده