بهترین پرینترهای سه بعدی در ۲۰۲۲

شاید ندانید اما بهترین پرینترهای سه بعدی می توانند ابزارهای فوق العاده ای برای عکاسان و همچنین افراد خلاق دیگر از هر حوزه و همچنین DIYها باشند. پرینتر سه بعدی به شما این امکان را می دهد که لوازم جانبی دوربین، مانند آفتابگیر عدسی، درپوش دوربین

حتی بهتر از آن این است که پرینترهای سه بعدی، طراحی های شما را سریع پرینت می کنند و دیگر نیاز ندارید که به فروشگاه ها بروید یا منتظر رسیدن سفارش آنلاینتان باشید. با کمی زمان و تخیل خوب، بهترین پرینترهای سه بعدی می توانند به شما این امکان را بدهند که ابزارآلات و لوازم جانبی کاملا منحصر بفردی تولید کنید که به سود حرفه ی عکاسی تان باشد.

همنچنین نمونه هایی نیز بوده اند که افراد از پرینترهای سه بعدی برای ساخت دوربین های قطع بزرگ خودشان استفاده کرده اند. همچنین در این پرینترها این امکان را دارید که عکس های پلاستیکی سه بعدی خود را که معروف به لیتوفین هستند را پرینت کنید.(برای این کار به ابزارهای سه بعدی برنامه ی Adobe Photoshop نیاز پیدا خواهید کرد که پس از برنامه ی Photoshop CS5 در دسترس بوده اند).

در واقع تکنولوژی پرینت سه بعدی در چندین سال قبل پیشرفت های بسیاری کرده است و پرینترهای سه بعدی فوق العاده ای در بازار وجود دارند که هم مقرون به صرفه اند و هم اندازه شان به اندازه ی کافی کوچک است که بتوان آنها در استودیو یا روی میز جای داد.

کیفیت و بهای پرینت های سه بعدی همچنین در طول سالها بهتر شده است که این امر زمان حاضر را بهترین موقع برای خرید یک پرینتر سه بعدی برای نیازهایتان می کند.

در این راهنما ما بهترین پرینترهای سه بعدی در سال ۲۰۲۰ را برای کاربردها و بودجه های مختلف بررسی می کنیم: از پرینترهای سه بعدی مقرون به صرفه و کامپکت که بهترین انتخاب برای علاقمند آماتور و مبتدیان است تا پرینترهای سه بعدی بزرگ حرفه ای که توان پرینت در حجم و سایز بالایی دارند.

بهترین پرینترهای سه بعدی در سال ۲۰۲۲

XYZprinting da Vinci Mini: (بهترین پرینتر سه بعدی مقرون به صرفه)

بهترین پرینترهای سه بعدی در ۲۰۲۲

مشخصات پرینتر سه بعدی

تکنولوژی پرینت: Fused Filament Fabrication  

اندازه ی سینی ساخت: 150*150*150 میلی متر

حداقل رزولوشن لایه: 100میکرون

حداکثر رزولوشن لایه: ۴۰۰ میکرون

ابعاد: 360*335*390 میلی متر

وزن: ۶.۸۵ کیلوگرم

دلایل خرید

+ قیمت پایین

+ سهولت استفاده

معایب

طراحی می تواند حذف قطعات پرینت شده را دشوار کند

اگر دنبال پرینتر سه بعدی اقتصادی می گردید انتخابی بهتر از XYZprinting da Vinci Mini ندارید.

در قیاس با پرینترهای سه بعدی دیگر این راهنما، XYZprinting da Vinci Mini+ قیمتی دارد که موجودی بانکتان را چندان کاهش نمی دهد و در عین حال کیفیت پرینتتان هم کاهشی نخواهد یافت. در این پرینتر شما تراز خودکار،  the option of an open smart tag (NFC reader for filaments).. پرینتر XYZprinting da Vinci Mini w+ آپشن اتصال بی سیم را نیز به این پرینتر اضافه کرده است.

در واقع، پرینت های سه بعدی این پرینتر در قیاس با قیمت و سایز آن، بسیار عالی و چشمگیرند. فیلامنت PLA این پرینتر که از ضایعات ذرت ساخته شده است در محیط های آموزشی و محیط خانه بی خطر و سالم اند و همچنین زیانی به محیط زیست نمی رسانند.

در خصوص سایز، پرینتر XYZprinting da Vinci Mini+( همانطور که از نامش پیداست)، به اندازه ی کافی کوچک است که بتوان آن را روی میز یا در یک استودیو جای داد بنابرین نیازی نیست دنبال جایی بزرگ برای پرینتر سه بعدی تان باشید.

AnyCubic Photon Mono: (بهترین پرینتر سه بعدی اقتصادی و سریع)

بهترین پرینترهای سه بعدی در ۲۰۲۲

مشخصات پرینتر سه بعدی

تکنولوژی پرینت: استریولیتوگرافی

نوع رزین: ۴۰۵ نانومتر

اندازه ی سینی ساخت: 165*80*130 میلی متر

حداقل رزولوشن لایه: 25 میکرون

حداکثر رزولوشن لایه: 100 میکرون

ابعاد: 383*222*227 میلی متر

وزن: ۹.۵ کیلوگرم

دلایل خرید

+ پرینت کیفیت بالا

+ بسیار ارزان

معایب

نیازمند تمیزکاری با احتیاط در بین هر پرینت

پرینترهای MSLA (Masked Stereolithography) در حال محبوب شدن بیشتر و بیشترند هرچند می توانند گران قیمت باشند. اگر می خواهید تکنولوژی جدید را امتحان کنید که سرعت و دقت بالاتری را ارائه می کند، بهترین انتخاب، پرینتر AnyCubic Photon Mono است. طراحی محفظه پرینتر به گونه ای است که می توانید از شیلد UV به فرایند پرینت نگاه کنید که سرعت آن بوسیله ی تک ال سی دی ای که دارد بیشتر افزایش یافته است.

با اینکه این پرینتر ویژگی های خیلی پیشرفته‌ی پرینتر های سه بعدی گرانتر از قبیل کج کردن محلول رزین، سنسور های دما یا رزین را ندارد، نقطه‌ی آغاز خوبی برای ورود به دنیای پرینت سه بعدی است. دارند نرم افزار قرارداده شده در این پرینتر خوب است و صفحه ی لمسی ۲.۸ اینچی کاربری آسانی دارد. خیلی زود خواهید توانست کار پرینتتان را با این پرینت شروع کنید. فقط حواستان باید به امور مربوط به نگهداری(که برای پرینترهای سه بعید MSLA لازمند) باشد. باید بعد از استفاده پرینتر را تمیز کنید.

Creality Ender 3 V2: (یکی از بهترین پرینترهای سه بعدی برای افرادی که بودجه محدودی دارند)

بهترین پرینترهای سه بعدی در ۲۰۲۲

مشخصات پرینتر سه بعدی

تکنولوژی پرینت: Fused Deposition Modeling

اندازه ی سینی ساخت: 250*220*220 میلی متر

حداقل رزولوشن لایه: 100 میکرون

حداکثر رزولوشن لایه: 400 میکرون

ابعاد: 620*470*475 میلی متر

وزن: 7.8 کیلوگرم

دلایل خرید

+قیمت کم

+تسمه سفت کن

معایب

چندین غلط املایی در رابط کاربری (UI)

بیشتر پرینترهای سه بعدی این پیج بسیار گرانند. اگر نمی خواهید هزینه ی زیادی کنید در این صورت پرینتری در رنج Creality ارزش امتحان را دارد و بهترین مدل این پرینتر که بخاطر استقبال زیاد همواره آپدیت می شود پرینتر Ender 3 است. در ورژن اخیر این پرینتر سه بعدی پرینت کم صداتر (اما نه کاملا بی صدا) شده است(هرچند هنوز به لطف طراحی بدون کاور می توانید از تماشای فرایند پرینت لذت ببرید) و ارتقای دیگر رابط کاربری تازه طراحی شده ی اسکرین رنگی ۴.۳ اینچی است.

راه اندازی این پرینتر خیلی آسان است هر چند نیاز خواهید داشت که ساپورت را منتاژ کنید. طولی نخواهد کشید که پرینت های سه بعدی ای می سازید که کیفیت عالی به نسبت قیمت پرینتر دارند. خواهید توانست یا از کارت اس دی یا مستقیما از کامپیوتر پرینت را انجام دهید (پرینت کردن مستقیم از کامپیوتر راه بهتری برای جدا نگه داشتن دو دستگاه از هم در یک پرینت طولانی است).

Original Prusa i3 MK3s (یکی از بهترین پرینترهای سه بعدی همه کاره)

بهترین پرینترهای سه بعدی در ۲۰۲۲

مشخصات پرینتر سه بعدی

تکنولوژی پرینت: Fused Deposition Modeling

شعاع فیلامنت: 1.75 میلی متر

اندازه ی سینی ساخت: 210*210*250 میلی متر

حداقل رزولوشن لایه: ۵۰ میکرون

حداکثر رزولوشن لایه: 350 میکرون

ابعاد: 500*400*550 میلی متر

وزن: ۷ کیلوگرم بدون اسپول(رول یا قرقره‌ای که فیلامنت به دور آن پیچیده شده است)

دلایل خرید

+سرعت بالای پرینت

+کیفیت پرینت پیشرو در بازار

معایب

طراحی فریم باز

برند Prusa Research در پرینت سه بعدی نامی معروف و شناخته شده است و پرینتر  i3 MK3S kit پرچمدار این برند است. خصوصیات قدرتمند این پرینتر سه بعدی از جمله سنسورهای فیلامنت، اکسترودر Bondtech، پروب P.I.N.D.A. 2 و نازل پیشروی بازار یعنی E3D V6 کیفیت پرینت درجه‌ی یک را تضمین می کنند و اینها دلایلی هستند که Prusa i3 MK3s را به یکی از پرینترهای سه بعدی مورد علاقه‌ی ما تبدیل می کند.

در حدود قیمت تقریبا ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار این پرینتر مطمئنا نوعی سرمایه گذاری است اما گران ترین پرینتر سه بعدی بازار هم محسوب نمی شود و تعادل خوبی بین ویژگی ها و قیمت ایجاد کرده است چرا که ویژگی های پیشرفته را ارائه می کند بدون اینکه قیمت آن چنان بالا باشد که مشتری را از خرید منصرف کند. توجه داشته باشید که این قیمت بالا صرفا برای کیت این پرینتر است و نیاز به مونتاژ خواهید داشت. می توانید مدل مونتاژ شده‌ی این پرینتر را به قیمت حدود ۸۹۹ تا ۱۲۰۰ دلار خریداری کنید.

Ultimaker 2+: (بهترین پرینتر سه بعدی برای کاربر حرفه ای)

بهترین پرینترهای سه بعدی در ۲۰۲۲

مشخصات پرینتر سه بعدی

تکنولوژی پرینت: Fused Deposition Modeling

شعاع فیلامنت: 2.85 میلی متر

اندازه ی سینی ساخت: 305*223*223 میلی متر

حداقل رزولوشن لایه: 20 میکرون

حداکثر رزولوشن لایه: 600 میکرون

ابعاد: 588*493*342 میلی متر

وزن: 11.3 کیلوگرم

دلایل خرید

+اتصال به شبکه اسان

+کیفیت پرینت پیشرو در رده‌ی خود

معایب

گران

Ultimaker شرکتی است که ثابت می کند که می توان پرینترهای سه بعدی با سلیقه و جذاب ساخت و در حالی که بسیاری از پرینترهای سه بعدی این لیست طراحی های کاربردی دارند، Ultimaker S3 طراحی خوش ظاهری ارائه می کند بدون اینکه از ویژگی ها یا کیفیت پرینت این پرینت کم کند.

این پرینتر سه بعدی طیف وسیعی از وظایف پرینت سه بعدی را انجام می دهد و کیفیت پرینت ها در حد عالی است. همچنین تعداد زیادی لوازم یدکی در بازار وجود دارند که می توانند پرینتر Ultimaker S2+ را تبدیل به ابزار اساسی برای رفع نیازهایتان بکنند. ویژگی های این پرینتر کارتریج های هات اند قابل تعویض، کاربری سهل الاستفاده‌ی صفحه لمسی و نرم افزار اسلایسر Cura برای طراحی پرینت های سه بعدی هستند.

هرچند تمام این موارد به قیمت بالایی ارائه می شوند که شاید مشتریان را از خرید منصرف کند. اما اگر بودجه‌ی مورد نیاز را دارید، این پرینتر بدون شک یکی از بهترین انتخاب ها برایتان است.

LulzBot Mini 2: (بهترین پرینتر سه بعدی کامپکت)

بهترین پرینترهای سه بعدی در ۲۰۲۲

مشخصات پرینتر سه بعدی

تکنولوژی پرینت: Fused Deposition Modeling

اندازه ی سینی ساخت: 180*160*160 میلی متر

حداقل رزولوشن لایه: 50 میکرون

حداکثر رزولوشن لایه: 400 میکرون

ابعاد: 607*339*457 میلی متر

وزن: 9 کیلوگرم

دلایل خرید

+سهل الاستفاده

+اوپن سورس

معایب

طراحی فریم باز

پرینتر سه بعدی LulzBot Mini 2 بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال پرینتری کم حجمی می گردند که حمل آن آسان باشد. ورژن جدید این پرینتر روی سرعت پرینت و کاهش صدای پرینت کار کرده و پرینتر را ارتقا داده است و این پرینتر اوپن سورس است و این به این معناست که انجمنی وجود دارد که روی آپدیت ها و لوازم جانبی پرینتر کار می کند و مدام آنها را ارتقا می دهد.

این پرینتر کوچکتر و قابل حمل تر از بیشتر پرینترهای سه بعدی رقیب است ولی این به این معنا نیست که باید فقط قطعات کوچک را پرینت کنید.

در واقع پرینتر سه بعدی LulzBot Mini 2 افزایش ۲۰ درصدی در سینی ساخت نسبت به مدل قبلی را بدون هیچگونه افزایشی در حجم پرینتر ارائه می کند. همین، این پرینتر را بهترین گزینه برای کسانی می کند که فضای محدودی دارند.

FlashForge 3D Creator Pro2: (دو رنگ یا دو محصول: پرینتر سه بعدی با اکسترودر دوگانه)

بهترین پرینترهای سه بعدی در ۲۰۲۲

مشخصات پرینتر سه بعدی

تکنولوژی پرینت: Fused Deposition Modeling

اندازه ی سینی ساخت: 200*250*300 میلی متر

حداقل رزولوشن لایه: 50 میکرون

حداکثر رزولوشن لایه: 400 میکرون

ابعاد: 615*485*627 میلی متر

وزن: 40 کیلوگرم

دلایل خرید

+اکسترودر دوگانه

+سهل الاستفاده

+تاشو

معایب

گران

با دو اکسترودر جداگانه، پرینتر FlashForge تلاش نکرده است که صرفا کمی رنگ به پرینتهای شما اضافه کند بلکه هدهای این پرینتر می توانند مدل های کاملا متفاوت، با مواد متفاوت را در آن واحد بسازند.

همچنین تمام ویژگی هایی که از یک پرینتر رده بالا انتظار می رود مانند دوربین تعبیه شده، بستر تراز خودکار (که می تواند تا ۱۲۰ درجه گرم شود) و فیلترینگ هوای HEPA H13 برای پرینت بدون گرد و خاک در این سیستم موجود اند و مورد جالب دیگر این است که بستر ساخت را می تواند کمی خم کرد تا مدل پرینت شده به آسانی از بستر جدا شود و نیازی به کاردک نباشد.

Dremel Digilab 3D45: (بهترین پرینتر سه بعدی برای محیط های آموزشی)

بهترین پرینترهای سه بعدی در ۲۰۲۲

مشخصات پرینتر سه بعدی

تکنولوژی پرینت: Fused Deposition Modeling

شعاع فیلامنت: 1.75

اندازه ی سینی ساخت: 170*155*255 میلی متر

حداقل رزولوشن لایه: 50 میکرون

حداکثر رزولوشن لایه: 300 میکرون

ابعاد: 404*406*645 میلی متر

وزن: 21.5 کیلوگرم

دلایل خرید

+خدمات فروش عالی

+تراز خودکار

معایب

پیچیدگی دستگاه

پرینتر DigiLab 3D45 زمانی که ارائه شد برنده‌ی جایزه شده بود و رویکرد قدرتمندش در طراحی و امنیت باعث می شود حتی برای مکان هایی که در آنها کودکان وجود دارند هنوز هم یک انتخاب عالی باشد. تاچ اسکرین ۴.۵ اینچی سهل الاستفاده، وای فای، اترنت، اتصال یو اس بی و دوربین ۷۲۰ پیکسلی تعبیه شده یعنی از قابلیت اتصال و پیوند این پرینتر در حد عالی است.

اگرچه قیمت این پرینتر قطعا بالاتر از حد معمول است اما چندان که شاید فکر کنید هم بالا نیست. اگر فیلامنت خود را از Dremel بخرید، پرینتر از چیپ های RFID استفاده خواهد کرد تا بخش تنظیمات پرینتر را تنظیم کند و با اطمینان خاطر می توان از پرینتر برای بیش از ۲۴ ساعت استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *