ساخت ماکت زیره کفش

ماکت زیره کفش

ماکت سازی زیره کفش کبود ارائه دهنده خدمات ساخت ماکت زیره کفش با پرینت سه بعدی رزینی و فیلامنتی در شمال غرب کشور می‌باشد. ما در تمامی مراحل ساخت ماکت زیره کفش اعم از اسکن زیره کفش، طراحی ماکت زیره کفش و پرینت سه بعدی زیره کفش در کنار شما هستیم. پرینت سه بعدی زیره کفش با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در این مرکز انجام میشود.زمان تحویل ماکت زیره کفش در این مرکز بسیار سریع بوده و در عرض یک هفته کل سری زیره پرینت شده و در اختیار تولید کننده زیره قرار میگیرد.

هزینه و قیمت ساخت ماکت زیره کفش

هزینه ساخت ماکت زیره کفش یه سه قسمت کلی تقسیم میشود:

  • هزینه اسکن سه بعدی (در صورت نیاز) از زیره‌ی مرجع که میخواهیم از آن کپی بگیریم. این هزینه ثابت است و بین زیره‌ها تفاوتی وجود ندارد. هزینه اسکن سه بعدی در حدود 300 هزار تومان است.
  • هزینه طراحی سه بعدی زیره کفش نسبت به پیچیدگی ها و نیازهای مشتری متفاوت است و می‌تواند رقمی بین 3.500.000 تومان الی 8.000.000 تومان داشته باشد. این هزینه نسب به هر کار تعیین شده و در ابتدا به مشتری ارائه می‌شود.
  • هزینه پرینت سه بعدی زیره کفش نیز نسبت به اندازه و حجم زیره متغیر است. برخی زیره ها به صورت دو تکه (دورنگ) ساخته می‌شوند. در این زیره ها طبیعتا هزینه پرینت سه بعدی بیشتر از زیره ها تک تکه است. یا برای مثال پرینت سه بعدی زیره کفش مردانه مجلسی یا زیره کفش کوهستانی تفاوت دارد. زیرا زیره کفش کوهستانی بسیار ضخیم تر بوده و متریال بیشتری مصرف میکند. ولی اگر بخواهیم به تقریب یک هزینه برای پرینت سه بعدی زیره کفش در اختیارتان قرار دهیم این هزینه برای یک جفت ممکن است بین 2 میلیون تومان الی 4 میلیون تومان برای زیره های عادی متغیر باشد.

ماکت زیره کفش پرینت شده در پرینت سه بعدی کبود

در زیر با چندین مثال و همچنین قسمت متوسط میتوانید تصور خوبی از میزان هزینه ها داشته باشید

ماکت زیره کفش پرینت سه بعدی شده در پرینت سه بعدی کبود

لیست قیمت ساخت ماکت زیره کلارک

قیمت پرینت رزینی سایزهای مختلف برای عکس زیره فوق و برای یک جفت می باشد
تومان
2,340,000
قیمت میانگین همه سایزهای زیر

  • سایز 36 – 330 گرم – 2,145,000 تومان
  • سایز 37 – 344 گرم – 2,236,000 تومان
  • سایز 38 – 351 گرم – 2,281,500 تومان
  • سایز 39 – 358 گرم – 2,327,000 تومان
  • سایز 40 – 372 گرم – 2,418,000 تومان
  • سایز 41 – 386 گرم – 2,509,000 تومان
  • سایز 42 -400 گرم – 2,600,000 تومان
  • سایز 43 – 413 گرم – 2,684,500 تومان
  • سایز 44 – 440 گرم – 2,860,000 تومان
  • سایز 45 – 452 گرم – 2,938,000 تومان
  • سایز 46 – 462 گرم – 3,003,000 تومان

مثال اول

لیست قیمت چاپ ماکت زیره زنانه

قیمت پرینت رزینی سایزهای مختلف برای عکس زیره فوق و برای یک جفت می باشد
تومان
2,316,000
قیمت میانگین همه سایزهای زیر

  • سایز 37 – 330 گرم – 2,145,000 تومان
  • سایز 38 – 348 گرم – 2,262,000 تومان
  • سایز 39 – 368 گرم – 2,392,000 تومان
  • سایز 40 – 388 گرم – 2,522,000 تومان
  • سایز 41 – 408 گرم – 2,652,000 تومان
  • سایز 42 – 420 گرم – 2,730,000 تومان
  • سایز 43 – 440 گرم – 2,860,000 تومان

مثال دوم
ماکت پرینت سه بعدی زیره زنانه ۰ پرینت شده در پرینت سه بعدی کبود

ماکت کفی کفش - پرینت شده در پرینت سه بعدی کبود
ماکت کفی کفش - پرینت شده در پرینت سه بعدی کبود 2
ماکت کفی کفش - پرینت شده در پرینت سه بعدی کبود 3

لیست قیمت پرینت ماکت کفی طبی

قیمت پرینت رزینی سایزهای مختلف برای عکس کفی فوق و برای یک جفت می باشد
تومان
,856,000
قیمت میانگین همه سایزهای زیر

  • سایز 39 – 136 گرم – 884,000 تومان
  • سایز 40 – 144 گرم – 936,000 تومان
  • سایز 41 – 148 گرم – 962,000 تومان

مثال سوم

ضخامت ماکت زیره و نقش آن در هزینه چاپ سه بعدی ماکت زیره کفش

همانطور که میدانید ماکت‌های زیره کفش یا ماکت کفی کشف به صورت کاملا توپر پرینت نمی‌شود. این عمل به دو دلیل انجام نمی‌شود. دلیل اول و مهمترین دلیل آن این است که ماکت زیره کفش بایستی بعد از قالب گیری به راحتی شکسته شده و از قالب خارج شود. اگر ماکت به صورت کاملا توپر پرینت شود این امر میسر نمیشود. دلیل بعدی و مهم دیگر هزینه ساخت ماکت زیره کفش است. اگر ماکت زیره به صورت کاملا توپر پرینت شود مواد بسیار زیادی مصرف کرده و فرآیند چاپ سه بعدی آن را مختل کرده و زمان چاپ را افزایش می‌دهد. به همین دلیل یک دیواره پرینت شده و داخل ماکت به صورت شبکه‌ای پرینت می‌شود. این ضخامت می‌تواند ما بین 1 میلی متر تا 2 میلی متر باشد. تمام قیمت های این صفحه با ضخامت 1.5 میلی متر محاسبه شده است. تمام ماکت‌های زیره‌ای که در این صفحه قیمت‌دهی شده در شرکت ساخت افزایشی کبود تبریز پرینت شده و تا مرحله تولید زیره پیش رفته است. این زیره‌ها در عمل تماما با ضخامت 1.5 میلی متر به پایین چاپ شده و به مرحله قالب سازی رسیده‌اند.

تراکم داخل ماکت زیره کفش

داخل ماکت زیره کفش مانند خود زیره کفش پر نبوده و از دیواره‌ها و یکسری ساختار در هم تنیده تشکیل شده است. این ساختار میتواند داخل ماکت ساخته شود یا نشود. ولی در حالت کلی ساختار infill داخل ماکت زیره کفش به حفظ فرم ماکت کمک بسزایی کرده و استحکام مورد نیاز ماکت را فراهم مینماید. درصد تراکم نیز در ساخت ماکت مطرح است. این درصد نه باید زیاد و نه کم باشد. زیرا تراکم زیاد باعث استحکام بیش از حد ماکت شده و از شکستن آن حین قالب گیری زیره جلوگیری میکند و تراکم خیلی کم استحکام مورد نیاز را برای طی مراحل قالب سازی زیره کفش را ایجاد نمیکند.

در ماکت سازی زیره کفش کبود به تمام کفی ها و زیره ها 10 درصد تراکم اعمال میشود.

سبک کن‌های زیره کفش

در ساخت ماکت زیره کفش سبک کن‌ها میتوانند یا در مرحله ماکت سازی اعمال شود یا در مرحله قالب سازی. معمولا در ساخت قالب‌های آلومینیومی زیره کفش سبک کن‌ها در مرحله قالب‌سازی اعمال می‌شود. در قالب‌های از جنس اپوکسی (معروف به قالب پلاستیکی) معمولا  سبک کن‌ها در مرحله‌ی ماکت‌سازی اعمال  میشود. یعنی سبک کن‌ها عینا به همان شکل که در زیره قرار است تولید شود در ماکت زیره کفش نیز طراحی و ساخته میشود.

اعمال سبک کن ها در مرحله ساخت ماکت زیره کفش موجب بالا رفتن هزینه طراحی و همچنین چاپ سه بعدی ماکت میشود ولی در عوض موجب تمیز و مرتب در آمدن خروجی زیره کفش میشود.

در ادامه چند نوع از سبک کن‌های ساخته شده در ماکت‌سازی زیره کفش کبود را میتوانید ببینید.

اندازه سبک کن ها نیز در ماکت زیره کفش از اهمیت بسیاری برخودار است. بدین صورت که همیشه هماهنگی لازم ما بین ماکت ساز و قالب ساز انجام میشود زیرا قالب ساز از یک سری پین های فلزی آماده جهت ساخت قالب استفاده میکند.

ماکت زیره کفش - سبک کن نوع خطی و دایره ای ترکیبی
ماکت زیره کفش - سبک کن مدل مجی و مربعی
ماکت زیره کفش - سبک کن مدل دایره ای
ماکت زیره کفش بدون سبک کن - مرسوم در قالب سازی آلومینیومی
ماکت زیره کفش - سبک کن مدل مردانه مجلسی

آیا برای ساخت ماکت زیره کفش قالب ماهیچه یا پاخور نمونه نیاز است؟

برای ساخت ماکت زیره کفش می‌توان مسیر‌های گوناگونی را طی کرد. برای مثال مسیرهای زیر مرسوم است و میتواند به راحتی در ماکت سازی زیره کفش کبود طی شده و به مرحله تولید برسد:

  • حک عاج یک زیره روی پاخور یک زیره دیگر در این حالت زیره‌ای که از آن پاخور برداشته میشود حتما باید وجود داشته باشد و تولید کننده از ابعاد و اندازه آن زیره اطمینان کامل را داشته باشد ولی زیره ای که طرح عاج از روی آن برداشته می‌شود میتواند وجود داشته باشد یا فقط عکس آن در اختیاز ماکت سازی زیره کفش کبود قرار گیرد. در صورت وجود زیره میتوان فرم ها را از روی اسکن زیره درآورده و عاج‌ها به طور دقیق ساخته شود.
  • اعمال عاج یک زیره روی قالب ماهیچه در این حالت نیز مثل حالت قبلی قالب ماهیچه باید به صورت فیزیکی به ماکت‌ساز تحویل داده شود و زیره‌ای که از روی آن طرح برداشته می‌شود نیز یا به صورت عکس یا به صورت فیزیکی به ماکت سار تحویل داده می‌شود.
  • ترکیب عاج دو مدل زیره روی یک پاخور از زیره یا قالب ماهیچه در این حالت مشتری میتواند از ترکیب دو زیره برای طرح عاج ماکت خروجی استفاده کند. هزینه طراحی در این حالت کمی بیشتر از حالت‌های قبلی است.
  • طراحی کاملا اورجینال روی قالب ماهیچه یا پاخور از روی یک زیره  در این حالت یک طرح کاملا جدید و به روز توسط طراحان فقید شرکت ساخت افزایشی کبود تبریز طراحی شده و تحویل تولید کننده عزیز میشود. طراحی در این حالت هزینه بالاتری داشته و تولید کننده عزیز میتواند طرح زیره خود را ثبت نماید.

 

بافت در زیره کفش

در ساخت ماکت زیره کفش میتوان انواع و اقسام بافت ها را روی ماکت اعمال و چاپ کرد. این بافت ها با تکنولوژی‌های پیشرفته روی فایل سه بعدی زیره انداخته شده و توسط دستگاههای پیشرفته پرینت سه بعدی کبود ساخته میشود.

این بافت‌ها با در نظر گرفتن ماده تزریق زیره روی ماکت اعمال میشود. برای مثال برای ساخت زیره با ماده PU بافت‌ها نباید تیز یا زیاد عمیق باشد تا از حباب‌گیری زیره جلوگیری شود.

نمونه بافت ماکت زیره کفش
نمونه بافت ماکت زیره کفش
نمونه بافت ماکت زیره کفش
نمونه بافت ماکت زیره کفش
نمونه بافت ماکت زیره کفش
نمونه بافت ماکت زیره کفش
نمونه بافت ماکت زیره کفش
نمونه بافت ماکت زیره کفش لانه زنبوری
نمونه بافت ماکت زیره کفش تار و پودی
نمونه بافت ماکت زیره کفش
نمونه بافت ماکت زیره کفش لوزی
نمونه بافت ماکت زیره کفش مثلثی