نرم‌افزار زیبراش

نرم‌افزار زیبراش یک نرم‌افزار پیشرفته در زمینه طراحی سه بعدی میباشد که به شما امکان طراحی بافت‌های پیچیده بر روی مدل‌های بیولوژیک را می‌دهد. در این مطلب به معرفی مشخصات و امکانات کلی نرم‌افزار زیبراش میپردازیم. این اطلاعات به شما در انتخاب بهترین نرم‌افزار برای یادگیری و مقایسه با سایر نرم‌افزارها کمک می‌کند.

در اینجا با چهار دلیل اصلی که شما باید هر چه سریعتر شروع به یادگیری زیبراش نمائید آمده است.

1- سرعت بی‌سابقه

نرم افزار زیبراش 1

در دنیای گیم و فیلم زمان بسیار اهمیت دارد پس هر ابزاری که باعث افزایش سرعت طراحی شما شود باعث افزایش ارزش شما خواهد شد.

کارهایی که در نرم‌افزار زیبراش میتوان در 10 دقیقه انجام داد در روش‌های سنتی طراحی ممکن است ساعتها طول بکشد. ابزار Transpose نرم‌افزار زیبراش به هنرمندان این قابلیت را می‌دهد که طرح اولیه مش خود را به شدت مورد تغییر قرار دهند و تحت کنترل داشته باشند.

می‌خواهید ژست مدل خود را تغییر دهید؟  در نرم‌افزار مایا ژست دادن به مدل نیازمند ساختن یک rig است، همچنین باید مش را Skin بکنید و ساعتها وقت خود را در ورتکس کردن وزن مدل خود بگذرانید. ولی در مقابل در نرم‌افزار زیبراش این عمل در بیست دقیقه قابل انجام است.

می‌خواهید حین کار یک رندر سریع از کار خود را ببینید؟ اگر روی پروژه‌ای کار می‌کنید و در حین کار می‌خواهید جزئیات و بافت‌هایی که کار کرده‌اید را ببینید. با کمک زیبراش می‌توانید در بیست دقیقه تمام جزئیات پوست و رنگ را در چندین متریال مختلف رندر بگیرید و جالب است بدانید که تمام اجزا به صورت لایه باز رندر گرفته می‌شود! این اولین مزیت زیبراش است. شما قادر هستید بدون صرف ساعتها وقت طراحی‌های خود را با سرعت فوق‌العاده بالایی انجام دهید.

2- نرم‌افزار زیبراش به مدل‌سازها اجازه می‌دهد تا به طراح تبدیل شوند

پنج سال پیش اگر شما در یک شرکت کامپیوتری مشغول به مدل‌سازی بودید. مجبور بودید طرح‌های افراد دیگر را مدل‌سازی کنید. به خاطر اینکه یک هنرمند دو بعدی قادر است با سرعت زیادی طرح خود را روی کاغذ یا کامپیوتر پیاده سازی نماید ولی در مقابل با نرم‌افزاهای سه بعدی دیگر ساعتها وقت نیاز هست تا بتوان یک مش سه بعدی از طرح اولیه حاضر کرد. به همین خاطر طراح کاراکتر معمولا یک طراح دو بعدیست.

زمان عوض شده.  زیبراش این قابلیت را به شما می‌دهد که به صورت هم زمان هم طراحی انجام دهید و هم مدل‌سازی کنید. در طراحی سنتی به دقت و زمان زیادی برای مدل سازی و تغییر در کاراکتر نیاز بود ولی در زیبراش شما قادر هستید تا مش‌های با کیفیت بسیار بالا تولید کنید و تغییرات در استایل و ژست و رنگ و بافت را بعدا روی مدل خود اعمال کنید. اسکات پاتون از اولین هنرمندهاییست که از زیبراش برای تولید سریع ایده‌های هنری استفاده کرد.

3- داینامش – آزادی بی‌همتا

داینامش شما را از دقت زیاد در محدودیت‌های توپولوژیکی نجات می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا شکل را فشار دهید یا بکشید و یا قسمتی از هندسه آن را حذف کنید. داینامش آزادی زیادی در طراحی مش اصلی در مراحل رزولوشون پایین و بالای حجم‌سازی ارائه می‌دهد. داینامش رزولوشون و پولیگان‌های مش‌های شما را به صورت یکدست حفظ می‌کند و به شما این اجازه را می‌دهد تا به آسانی به حجم اضافه کنید بدون اینکه ریسک پولی‌های کشیده را متحمل شوید و این باعث افزایش آزادی عمل شما و بالتبع افزایش خلاقیت شما می‌شود.

4- در حال حاضر نرم‌افزار زیبراش یعنی آینده

تا زمانی که کسی نیامده تا دنیای طراحی دیجیتال را متحول کند زیبراش آینده گرافیک رایانه‌ای محسوب می‌شود. هیچ کسی در صنعت نرم‌افزارهای سه بعدی به اندازه شرکت پیکسولوژیک (سازنده زیبراش) با اشتیاق و خلاقیت زیاد برای نرم‌افزار خود آپدیت ارائه نمی‌دهد.

برای مثال در سپتامبر 2011 با معرفی داینامش توسط پیکسولوژیک در آپدیت زیبراش 4R2 برای اولین بار در تاریخ کاربران را قادر می‌ساخت از تمام محدودیت‌های توپولوژی برای تمامی اهداف خلاصی یابند. تنها بعد از سه ماه پیکسولوژیک یک فیلم پیش نمایش از Zbrush 4R2b منتشر کرد که بر خلاف نظر همه که انتظار داشتند این آپدیت تنها برخی از ایرادات جزئیِ نر‌م‌افزار را حل کند؛ پیکسولوژیک یک پکیج کامل از بافتهای مو و خز را بر روی آپدیت جدید ارائه داد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

 

 

 

2 thoughts on “نرم‌افزار زیبراش

  1. رسول Reply

    آیا فایل زیبرایش در یونیتی باز می شود نحوه انتقال ان چگونه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *