پرینت سه بعدی و معماری

آلیسا آندراشک و برونو ژوریسیک معمارهایی هستند که Cloud Pergola را طراحی کردند. این طرح یکی از پیچیده ترین و بزرگترین ساختارهای پرینت شده در جهان است. این طرح در حال حاضر (20 خرداد 97) در نمایشگاه معماری بیِنال ونیز در معرض نمایش است.

یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین ساختارهایی که پرینت سه بعدی ساخته شده است در حال حاضر در نمایشگاه معماری بینال ونیز 2018 به نمایش گذاشته شده است. این طرح از طرف غرفه کرواتی ارائه شده است. Cloud Pergola این موضوع را مطرح میکند که چگونه محیط مدرن و طراحی اتوماتیک در حال تاثیر گذاشتن بر هنر معماری قرن 21 است.

این ساختار پیچیده 300 کیلویی از مواد زیست تخریب پذیر ساخته شده است که شامل سه قطعه به هم تنیده است که با اتصال به یکدیگر یک اثر هنری بسیار پیچیده را شکل می‌دهند. این معمارها با کمک شرکت طراحی و مهندسی Arup بریتانیا و شرکت Ai Build که یک شرکت پرینت سه بعدی می‌باشد این اثر بزرگ را خلق کرده‌اند.

برای اتصال بیش از 100000 قطعه پرینت شده، شرکت Arup پیشنهاد کرد از یک راهنمای ساختاری استفاده کنیم. شرکت Ai Build نیز با گسترش یک اسمبلی سکانسی در حمل‌ونقل این سازه بین نمایشگاه‌های مختلف کمک بسیاری کرد.

Cloud Perloga یک تکه ابرِ ریاضی وار شده است

طراحان این پروژه آن را یک “ابرِ ریاضی شده” نام گذاری می‌کنند که خواص یک مکان خاص را با ترکیبی از شکل، حالت، تکتونیک، تخلخل و افکت نور ادغام می‌کند.

این سازه 3.3 متر ارتفاع دارد و به راحتی مساحتی به مقدار 58 متر مربع را  پر می‌کند. منقتد حوزه‌ی معماری بارت لوتسما این غرفه را به نوعی پیشرو در حوزه‌ی ترکیب رباتیک و محاسبات در معماری دانسته است.

لوتسما میگوید : ” این سازه فراتر از یک نوآوری تکنولوژیک قابل تحسین است که ارائه دهنده یک تجربه‌ی ظریف، زود گذر و شاعرانه است. آیا پرگولا در عملکرد مثل یک فیلتر نور خورشید نیست ؟ در واقع یک شبیه سازی از یک ابر واقعی. امیدوارم روزی داخل یک همچین بنایی در ساحل کرواتی بشوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *