ماکت سازی با پرینت سه بعدی

در سالهای اخیر ماکت سازی با پرینت سه بعدی روز به روز در حال افزایش است. طراحان معمار از پرینت سه بعدی برای موفقیت در مزایده‌ها به صورت سریعتر، آسان‌تر و ارزان‌تر استفاده می‌کنند.

ماکت سازی با پرینت سه بعدی
مدل ساخته شده با پرینت سه بعدی

در زیر جدولی آورده شده که در آن روش‌های قدیمی ساخت ماکت‌های معماری را با ماکت سازی با پرینت سه بعدی مقایسه کرده‌ایم. اطلاعات از شرکت ماکت سازی KMCA آمریکا به دست آمده، دستگاه مورد استفاده این شرکت Stratasys Fortus 250mc است. همانطور که می‌بینید مدل‌های پرینت شده برای ساخت نیاز به نصف زمان‌های قدیمی دارند و 60 درصد در قیمت تمام شده ارزان‌تر هستند.

روش ساختزمان مورد نیازقیمت تمام شده
روش ساخت با چسباندن سطوح برش داده شده8 هفته20000 دلار
پرینت سه بعدی4 هفته8000 دلار
صرفه جویی ها4 هفته/50 درصد12000 دلار/ 60 درصد

ماکت سازی با روش‌های سنتی در مقابل ماکت سازی با پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی به تیم فروش کمک میکنند تا مدلهای خود را در جلسات مختلف نشان دهند و این باعث می‌شود مشتریان آینده‌نگر بهتر و درست تر تصیم بگیرند. اما مشتری ها به مدل کوچک ساختمان طراحی شده نیاز دارند تا بتوانند به راحتی طرحها را درک کنند و بهتر تصمیم بگیرند. کِن چامپلین موسس شرکت KMCA به دو روش ساخت ماکت‌های معماری اشاره می‌کند.

روش اول ساخت ماک معماری روش چسباندن طرح‌های دوبعدی یعنی سطحهای تشکیل دهنده‌ی ماکت معماریست که هزینه‌ای بالغ بر 20 هزار دلار در بر دارد. چامپلین ساخت ماکت با استفاده از پرینت سه بعدی را پیشنهاد می‌کند زیرا با پرینت سه بعدی می‌توان ده ها هزار قطعه‌ی تشکیل دهنده ماکت را به صورت یکپارچه ساخت. این روش به ما کمک می‌کند تا بتوانیم مدلهایی با دقت بسیار بالا تهیه کنیم و در زمان و هزینه‌ای که برای ساخت و مونتاژ هر قطعه مورد نیاز است صرفه جویی قابل توجهی بکنیم.

ماکت سازی به وسیله پرینت سه بعدی

تکنسین‌ها قسمت‌های مختلف ساختمان از جمله ستون‌ها، طاق‌ها، دیوارهای داخلی و .. را به طور جداگانه پرینت می‌کنند. مدل بالا تماماً با فیلامت ABS ساخته شده است.

ماکت های معماری با پرینت سه بعدی یک ماه زودتر حاضر می‌شوند

چاکپلین می‌گوید: توسعه دهنده‌ها با شنیدن اینکه ما هم اکنون قادر به ساخت ماکت‌های معماری هستیم که می‌تواند از لحاظ ظاهری با روشهای سنتی رقابت کند، قیمت پایین تری داشته باشد و برای ساخت زمان کمتری صرف کند، بسیار خوشحال و راضی می‌‌شوند.

مدل پرینت شده خیابان 600 ماساچوست، به سکه‌ی سمت چپ موجود در تصویر توجه کنید
مدل پرینت شده خیابان 600 ماساچوست، به سکه‌ی سمت چپ موجود در تصویر توجه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *