بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

پرینترهای سه بعدی رزین نه تنها قطعات بسیار دقیقی را پرینت می کنند بلکه همچنین با انواع گوناگونی از مواد سازگارند و علاوه بر اینها قطعات را نسبتا سریع پرینت می کنند. این دستگاه ها قبلا قیمتشان ده ها هزار دلار بود اما در سال های اخیر پرینترهای دسکتاپ به طرز زیادی ارزان شده اند.

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه

تغییر قیمت پرینترهای سه بعدی رزین تصمیم گیری درمورد اولویت بندی مبتنی بر بودجه پرینترها را سخت تر کرده است. قبلا بهترین گزینه‌ی پیشنهادی ما Phrozen Eonic Mini 4K بود اما الان با قیمت های موجود اوضاع متفاوت است و اولویت ها عوض شده اند. الان آن پرینتر گزینه‌ی پیشنهادی ما برای کسانی است که قصد تعویض پرینتر و جایگزین کردن آن با پرینتر بهتری را دارند. چرا؟ بخاطر قیمت. این پرینتر هزینه اش زیاد و زیادتر می شود و با اینکه پرینتر منحصربفرد و عالی است اما با هر افزایش قیمت این پرینتر هم بهتر و بهتر نمی شود. چرا که الان این پرینتر به عنوان گزینه ای است برای کسانی که دنبال پرینتری با رزولوشون بسیار زیاد هستند، برای کسانی که تنها و تنها با کیفیت زیاد کارشان راه می افتد. این پرینتر همچنین لایه های ریخته شده را سریعتر پخت می کند.

انتخاب جدید ما به عنوان پرینتر مقرون به صرفه Elegoo Mars 2 است که از Elegoo Mars در اینکه تک ال سی دی است پیشرو تر است. این پرینتر تقریبا ارزان قیمت ترین پرینتر رزین تک ال سی دی است و نوعی از پرینت رزین کاملا دسکتاپی ارائه می کند. این پرینتر نرم افزار و عملکرد ساده ای دارد به راه انداختن آن همچنین آسان است و هنوز کیفیت پرینت عالیست. بزرگترین تفاوت این پرینتر با ورژن اول Mars در چیست؟ در این است که زمان پخت لایه ها در Mars 2 خیلی خیلی سریع اند.

تعداد زیادی از پرینترهای سه بعدی رزین اندازه متوسط در قیمت های منطقی پیدا می شوند و به همین خاطر است که ما بیشترین تاکیدمان روی پرینتر Anycubic Photon Mono X است. قیمت این پرینتر از زمان انتشارش در اواخر 2020 کاهش پیدا کرده است و حجم ساخت آن با اندازه‌ی 192*120*245 میلی متر و همچنین ال سی دی تک فام رضایت شما را جلب می کند.

پس بگذارید الان به پرینترهای مورد نظرمان اشاره کنیم. در لیست پایین پرینترهای سه بعدی رزین موجود در بازار که مقرون به صرفه هستند را نشان می دهیم.

در بازار پرینترهای سه بعدی رزین که مقرون به صرفه باشند برای سازنده ای که بودجه ای محدود دارد زیاد است. اینها تعدادی از آنهاست که به نظر ما ارزش ملاحظه را دارند. پرینترها نه بر اساس ترجیح شخصی بلکه بر اساس قیمت لیست شده اند.

Elegoo Mars

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

این پرینتر نسبت به استانداردهای حال حاضر پرینتر ابتدایی محسوب می شود اما این نباید شما را ناامید کند چرا که کیفیت تولید این پرینتر به همان اندازه ی ورژن های به روزتر این پرینتر است. به عبارتی در کیفیت قطعه‌ی تولیدی تغییری بین این پرینتر و پرینترهای جانشین این پرینتر وجود ندارد. در عملکرد بسیار ساده است و همچنین جریان آماده سازی پرینت کاملا دسترس پذیر است که این ها همه این پرینتر را تبدیل به یکی از بهترین پرینترهای سه بعدی رزین که مقرون به صرفه اند می کند.

این پرینتر ال سی دی تک فام ندارد، به این معنا که زمان پخت بین 6 تا 8 ثانیه طول می کشد. ال سی دی این پرینتر بیشتر به تعویض نیاز خواهد داشت که این مشکل در Mars 2 وجود ندارد. اما تعادل در اینجا بر قرار می شود که در عوض این پرینتر به طور مداوم قیمتش کاهش پیدا می کند و آن را جایگزینی ارزان و ثابت شده می کند.

این پرینتر زیاد زرق و برق دار نیست اما کیفیت، احساس و قیمتی که دارد هر آنچه را که شما از یک پرینتر سه بعدی رزین می خواهید را به شما ارائه می کند. و چون این پرینتر برای مدت طولانی محبوب بوده سایت های زیادی برای پیدا کردن راهنمایی کاربران درمورد این پرینتر وجود دارد که در آنها به راهنمایی، نکات مهم و روش هایی اشاره شده است که می توانید با استفاده از آنها حداکثر استفاده را از پرینتر داشته باشید.

قیمت: 190 دلار

Voxelab Proxima

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

این پرینتر به شدت زیر قیمت است. اغلب به قیمت تقریبا کمی پایین تر از 200$ پیدا می شود. به لطف ال سی دی تک فام، این پرینتر سرعت پرینت بالایی را ارائه می کند و همچنین حجم ساخت آن 155*82*130 میلی متر است. این شاید نقطه ی قوت Voxelab است. در حد متوسط است اما به نحو خوبی. با این پرینتر شما با قیمت کم همان تجربه و کیفیتی را خواهید داشت که پرینترهای گران تر ارائه می کنند.

با جا دادن 1620*2560 پیکسل در فضای 82*130 میلی متری فضای ساخت، این پرینتر در محور های X و Y به ازای هر پیکسل 50 میکرون ارائه می کند که این امر این پرینتر را در محدوده‌ی پرینترهایی مانند Elegoo Mars 2, Nova 3D Bene4 Mono, و Creality LD-002H قرار می دهد.سازگاری با نرم افزار اختصاصی Voxelab با نام نرم افزار Voxelmaker شاید باعث نگرانی کاربران باشد با توجه به اینکه نرم افزار اسلایسر دیگر Flashforge به نام FlashPoint ضعیفترین بخش پرینترهایی است که از این اسلایسر استفاده می کنند. اما در اینجا اینچنین نیست_Proxima همچنین با اسلایسر ChiTuBox سازگار است.

قیمت: 239 دلار

Elegoo Mars 2

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

پرینتر Elegoo mars 2 pro زودتر از پرینتر Mars 2 به بازار عرضه شد و ما برایمان جای سوال است که شاید این بخاطر این باشد که در واقع برای کاربران دلیل زیادی برای به دردسر انداختن خود با خرید پرینتر pro وجود ندارد.

این پربنتر ناب ترین پرینتر مقرون به صرفه رزین در بازار است. یک ال سی دی که امکان پخت سریع لایه ها را فراهم می کند، سهولت استفاده که پرینتر Mars بخاطر آن ارزش داشت، رزولوشن استاندارد 50 میکرون در محور های x و y که شما با این پرینتر خواهید داشت تمام این ویژگی هایی است که در حجم ساخت 150*80*129 میلی متری این پرینتر مورد استفاده قرار گرفته اند.

سازگاری مخصوص با ChiTuBox که اسلایسری رایگان و کاربرپسند است، و همچنین بستر ساختی که تک پیچی بوده و به راحتی قابل تراز است همگی Mars 2 را تبدیل به پرینتری قوی می کنند. بعد بررسی هر دو پرینتر، ما دلیل کافی برای هزینه کردن تقریبا 100$ بیشتر برای Mars 2 pro نمی بینیم. آنچه که به ازای هزینه کردن 100 دلار بیشتر در Pro به دست می آورید فیلتر زغال چوب و مخزن رزین فلزی است.

قیمت: 230 دلار

Creality LD_002H

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

پرینتر رزین سه بعدی Creality LD-002R قبلا جایگزین جدی برای پرینتر Elegoo Mars Pro بود و تفاوتشان بیشتر در قیمت بود. الان ما دوباره شاهد حفظ این فاصله بین Creality LD 002H و Mars 2 pro هستیم به طوری که این دو شدیدا به هم نزدیک هستند.

داخل پرینتر شما یک ال سی دی 2K دارید، که امکان پخت سریع لایه ها را فراهم می کند. همچنین تصفیه هوا به وسیله‌ی فیلتر کربن فعال شده‌ی قابل تعویض در محفظه‌ی پرینت و حجم ساخت 160*82*130 میلی متر از ویژگی های این پرینتر هستند.

این حجم ساخت در پرینت های تک ال سی دی جدید استاندارد محسوب می شود که معمولا داخلشان نمایشگر 6 اینچی وجود دارد. سایز پیکسل پرینتر Creality LD_002H نسبت به پرینتر قبلی LD_002R از 47 میکرون به 51 میکرون افزایش یافته است.

پرینتر LD_002H از سفت افزار ChiTu استفاده می کند و با نرم افزار اسلایسر ChiTuBox سازگار است. این ترکیبی است که موجب آسان تر شدن جریان کار و پرینت می شود.

قیمت: 239 دلار

Phrozen Sonic Mini 4K

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

شرکت Phrozen اولین شرکتی بود که با پرینتر Sonic Mini ال سی دی تک فام و همچنین سرعت بالای پخت لایه ها را به پرینت رزینی مقرون به صرفه آورد. روشن است که این پرینتر ال سی دی با رزولوشن 4K دارد که به این معنیست که چهار برابر پیکسل را در همان محفظه جا می دهد و در نتیجه پرینت های کیفیت بالا را ممکن می سازد.

در بیشتر موارد این پرینتر آنچه را که مورد پسند ما در Sonic Mini بود را داراست. برای مثال قیمت آن رقابتی است و چیزی را ارائه می کند که رقبایش نمی کنند، زیباست، خوب کار می کند و چیز جدیدی است نه صرفا کپی پرینتر گذشته. این پرینتر مانند پرینتر Sonic Mini ارزان قیمت نیست اما آنجایی که این ویژگی را ندارد در عوضش قطعات بهتری دارد که برای مثال می توان این موارد اشاره کرد: صفحه‌ی ساخت ارتقا داده شده، طراحی دوباره ای که در نتیجه‌ی آن پیچ و مهره‌ی آنتی بکلش روی لید اسکرو (هرزگرد) قرار گرفته است و کوپلر (جفت کننده، متصل کننده) موتور پله ای که جایش عوض شده است و تغییرات جزيی دیگر

قیمت: 399 دلار

Nova3D Bene4 Mono

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

پرینتر Nova3D Bene4 Mono به طور چشمگیری شاخص های سهولت استفاده و راحتی را افزایش می دهد. در قیمت تقریبا 399 دلار این پرینتر در واقع گران تر از رقبایی است که همان کیفیت پرینت را ارائه می دهند که برای مثال می توان به پرینترهای Elegoo Mars2 و پرینتر Voxelab Proxima اشاره کرد. با این حال هزینه‌ی اضافی که پرداخت می کنید در موارد اضافی، در ویژگی و عناصر طراحی که پرینتر را سهل استفاده می کنند بسیار به چشم می خورد.

اتصال به اینترنت و 8 گیگ فضای داخلی از اولین ویژگی هایی هستند که باید به آنها اشاره شود که ویژگی اتصال به اینترنت امکان شروع کردن پرینت و نظارت بر پرینت هایتان از طریق دسکتاپ را فراهم می کند. صفحه ی پرینت بصورت تنظیم کارخانه ترازشده است که این باعث راحتی استفاده این پرینتر مخصوصا برای مبتدیان می باشد. همچنین پرینتر دارای سرپوش لولادار می باشد که امکان دسترسی کامل به درون محفظه‌ی پرینتر را به شما می دهد_ که این نقطه‌ی قوتی است نسبت به دیگر پرینترهایی که سرپوش لولادار دارند و نسبت به پرینترهایی که سرپوششان مثل سرپوش سطل است.

به نظر پرینتر خوبی است و در واقع هم چنین است. تنها عیبش این است که اسلایسر اختصاصیآان بخاطر کانفیگوریشن های نادرست و موارد عجیب دیگر دردسر ساز است و به همین خاطر مجبورید این اسلایسر را دور بزنید. هرچند یک اسلایسر محبوب دیگر به نام Lychee این پرینتر را کاملا پشتیبانی می کند برای مثال اتصال به اینترنت این پرینتر را کاملا ساپورت می کند.

قیمت: 399 دلار

Phrozen Sonic Mighty 4k

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

پرینتر Mighty 4k فضای ساخت بزرگی نسبت به بقیه پرینترها دارد. اگر در کنار پرینتر پایین Mono x قرار بگیرد به نظر مشابه هم هستند اما Mighty 4k به صورت قابل توجهی فضای ساخت بیشتری( 125*200) نسبت به Mono X دارد که فضای ساخت آن 120*192 است. پرینتر Mono ارتفاع بلندی دارد اما به نظر ما فضای بیشتر مفیدتر از ارتفاع بیشتر است.

آنچه که سرعت بالای پرینت و رزولوشن رقابتی این پرینتر را ممکن می کند، مونو ال سی دی 4K است که تعداد پیکسل های آن کمی از پرینترهای مشابه فرمت متوسط/بزرگ بیشتر است. این توسط فضای بزرگتر پرینت نفی می شود هرچند به شما سایز پیکسل 52 میکرون در محورهای X و Y را می دهد_ با تفاوت 2 میکرون زمانی که با 50 میکرون پرینتر MonoX مقایسه شود. اما این تفاوت جزئی است.

در تست کردن ما استفاده کردن از Mighty 4k به نظرمان سخت تر از Mono X بود چرا که Mighty 4k جزئیاتی مثل سفت کردن پیچ‌ها برای تراز کردن صفحه ی پرینت را دارد که توسط دسته های بستر پرینت پنهان شده اند و به راحتی در دید نیستند.

قیمت: 599 دلار

Anycubic Photon Mono X

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

پرینتر رزین سه بعدی جدید و سایز متوسط Anycubic با پرینت سریع مدل ها در فضای ساخت 245*120*192میلی متر ما را در مرحله‌ی تست تحت تاثیر قرار داد. مثل تمام پرینترهای دیگر این لیست، این پرینتر از ال سی دی تکفام استفاده می کند، پنلی با رزولوشن 4K که سایز پیکسل 50 میکرون را ارائه می کند_ رزولوشن این پرینتر هم تراز با رزولوشن پرینترهای کوچک تر (و حتی ارزان تر) مثل Mars 2 ،Proxima، و LD-002H است.

بصورت از پیشفرض، Anycubic از شما می خواهد از نرم افزار Photon Workshop با Mono X استفاده کنید که این کار مطمئنا قابل انجام است. هرچند ما کمی این را در مقایسه با تجربه‌ی ChiTuBox که روی بیشتر پرینترهای این لیست آنرا پیدا می کنید ناقص و ناکافی احساس کردیم. خوشبختانه شما می توانید از شر اسلایسر Anycubic خلاص شده و بجای آن از اسلایسر ChiTuBox استفاده کنید. همین مطلب درمورد اسلایسر محبوب Lychee هم صادق است.

پرینتر Mono X در حالت premium (حالت کاملتر یک برنامه یا یک سایت که پولی نیز می باشد) منتشر شد اما از آن موقع در قیمت خوب و قابل تامین تقریبا 750$ ثابت باقی مانده است و با این کار پرینت حجم بزرگ سه بعدی را جذاب تر کرده است.

قیمت: 759 دلار

Original Prusa SL1

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

قیمت این پرینتر 1699$ است که در حقیقت قیمت زیادی برای این پرینتر است مخصوصا به این خاطر که حجم ساخت(150*98*120میلی متر) و رزولوشن صفحه این پرینتر در حد پرینترهای Creality و Elegoo است که قیمتشان کمتر از 300$ است. هرچند، ارزش به سلیقه‌ی مصرف کننده بستگی دارد و SL1 بخاطر انبوهی از ویژگی های سهل الاستفاده که برای پرینت موفق طراحی شده اند.

مثل همیشه این شرکت به جزئیات پرینتر اهمیت خیلی زیادی داده است که نتیجه اش پرینتر سه بعدی رزینی است که اگر تشخیص دهد پرینت شما در وسط فرایند پرینت رزین تمام خواهد کرد، پیش از پرینت به شما اخطار کمبود رزین می دهد. همچنین مخزن رزین در هر لایه کمی کج می شود تا پرینت به آرامی از مخزن جدا شود. گفته می شود این ویژگی پرینت ها را دقیقتر می کند. اما ما در تست خودمان تفاوت آنچنانی با پرینترهای قبلی در این بخش ندیدیم. شاید این صرفا یک اغراق بوده اما خب شرکتی که با آن طرف هستیم Prusa است که بی شک SL1 را پرینتری Premium ساخته است که کارکردش قیمتش را توجیه می کند.

مزیت دیگر SL1 که به راحتی می توان آن را نادیده گرفت انبوهی از کانال ها و مدارک رسمی است که می توانند در ساخت، کاربرد و ترابل شوتینگ پرینتر راهنمای دارنده‌ی پرینتر باشد و علاوه بر این سایت خود Prusa هم موجود است که مدل های تاییدشده برای پرینت در SL1 را به نمایش می گذارد. شما بیش یک سخت افزار را می خرید، آنچه می خرید اکوسیستمی در نوع خود است.

قیمت: 1699 دلار

Peopoly Phenom

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

به عنوان شاخه ای از تکنولوژی SLA لیزری که در سری Moai بکارگرفته شده است، پرینتر Peopoly Phenom از استریولیتوگرافی به روش تصویر کردن ماسک(MSLA) استفاده میکند که دقیقا ترکیبی از LCD و منبع نور UV LED است که کل لایه ی رزین را پخت می کند. People در پربنتر خود که کلا از ابتدا ساخته شده است دینام ویژه ای برای پخش نور یکنواخت گذاشته و همچنین سیستم خنک کننده ای برای افزایش کیفیت پرینت ها قرار داده است که هچنین باعث افزایش طول عمر LCD می شود که برای فرایند MSLA بسیار مهم است.

همچنین این پرینتر دارای حجم ساختی به اندازه ی 400155276 میلی متر است که امکان پرینت چیزهای زیادی را به این پرینتر می دهد. به منظور کمک به کاربران برای استفاده از این فضای بزرگ، Peopoly خود رزینی به نام Deft ساخته است که امکان پخت سریع لایه ها را فراهم می کند که در نتیجه باعث پرینت قطعات مقاومتر و محکمتر می شود.

چند ورژن مختلف این پرینتر منتشر شده اند که Phenom L و Phenom Noir و Phenom Primer که به زودی منتشر خواهد شد از انها می باشند. این پرینتر ها به ترتیب بزرگتر، سریع تر و گران ترند و ما بی صبرانه منتظریم تا آنها را امتحان کنیم.

قیمت: 1999 دلار

چه چیزی تا الان تغییر کرده است؟

بخاطر تغییرات سریعی که همواره در حال اتفاق هستند نمی توان به پیشنهادات خریدی که مدتی قبل نوشته شده اند اطمینان کرد چرا که ممکن است ما اینجا پیشنهادی برای پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه بکنیم که در اثر تغییرات یک ماه بعد آن پرینتر دیگر مقرون به صرفه محسوب نشود. به همین دلیل همواره باید اطلاعات را آپدیت کرد تا کاربران بتوانند تصمیمات درستی را در خرید بگیرند.

هر چند اگر پرینتری در نتیجه‌ی تغییرات بازار از لیست ما حذف شود این به معنای خوب نبودن آن پرینتر نیست. به هیچ وجه. این صرفا به این معناست که پرینترهای سه بعدی رزین دیگری هم وجود دارند که از آن پرینتر ارزان تر، قوی تر و… اند. ما همواره به پرینترهایی که از لیستمان حذف می کنیم توجه می کنیم تا بعدا اگر در یک شرایط خاصی از بازار مناسب باشند آنها را باز به لیست اضافه کنیم.

در پایین لیست هر بار آپدیت را مشاهده می کنید. این لیست نشان می دهد در هر آپدیت کدام پرینترهای سه بعدی رزین حذف و کدام گزینه ها را ما اضافه کرده ایم.

آپدیت ۱۴۰۰/۲/۲۱
با افزایش پرینتر های SLA در بازار و کاهش قیمت ها، ما احساس می کنیم وقت آن است که پرینتر Peopoly Moai 130 را از این لیست حذف کنیم. اما این پرینتر باز هم پرینتر خوبی است و همانطور که قبلا گفتیم صرفا با معیاری که ما در این مقاله در نظر داریم همخوانی ندارد. ما Mars 2 رو را هم تست کردیم و به این نتیجه رسیدیم که بهتر است پولتان را جمع کرده و این پرینتر را به جای Mars 2 Pro بخرید.

آپدیت ۱۴۰۰/۱/۱۷
در این آپدیت ما پرینتر Nova3D Bene 4 Mono را وارد لیست می کنیم چرا که پرینتری است که کارش را خوب و درست انجام می دهد. این پرینتر در بعضی موارد سهولتی را به کاربران ارائه می کند که پرینترهای دیگر نمی کنند. یک عیب این پرینتر این است که اسلایسر مخصوص خود این پرینتر خوب نیست اما در عوض این پرینتر با اسلایسر های دیگر سازگاری دارد و می توانید نرم افزاری مناسب را خود برای آن پیدا کنید.

آپدیت ۱۳۹۹/۱۲/۱
تغییر شدید قیمت ترتیب پیشنهادات قبلی ما را کاملا به هم زده است. پرینتری مانند Phrozen Sonic Mini که پرینتری فوق العاده است دیگر در لیست ما ارزش چندانی ندارد چرا که پرینتری دیگر به نام LD-002H با همان قیمت رزولوشن بالاتری را ارائه می کند. پس Mini را کنار می گذاریم. در عوض جانشین این سری را به لیست می آوریم که نام آن Sonic Mini 4K است و این پرینتر بخاطر رزولوشن بالای خود نسبت به رقبا و بخاطر ویژگی هایش در نقطه‌ی بالاتری نسبت به بقیه قرار می گیرد.

همچنین پربنتر Phrozen Sonic Mighty 4K را به لیست اضافه کرده ایم. این پرینتر فضای پرینت بزرگتری را دارد و جایگزین تقریبا خوبی می تواند برای پرینتر Anycubic Mono X باشد.

آپدیت ۱۳۹۹/۸/۲۳
با آمدن پربنتر هایی که از LCD های تکفام بهره مندند و در نتیجه در تقریبا 2 ثانیه لایه را پخت می کنند، پرینترهای قدیمی کم کم باید بازنشسته شده و جایشان را به پرینترهای جدید بدهند. پرینترهایی که در این آپدیت ما با آنها خداحافظی کردیم اینها بودند: Anycubic Photon و Creality LD-002R و Epax X1-N. به جای پرینترهای حذف شده این پرینترها را در لیست گذاشته ایم: Elegoo Mars 2 Pro و Creality LD-002H و Anycubic Photon Mono X. فعلا هیچ خبری از پرینتر Elegoo Saturn نیست و زمانی که عرضه شود حتما در این لیست قرار خواهد گرفت اما فعلا تا عرضه‌ی آن بهترین پرینتر Anycubic Mono X است.

آپدیت ۱۳۹۹/۷/۱۸
پرینترهای حذف شده از این قرارند: Phrozen Shuffle 4K و Longer Orange 30 و Anycubic Photon Zero و Elegoo Saturn و Zortrax Inkspire. تاریخ اعلام شده برای عرضه پرینتر Saturn هم با اینکه ماه نوامبر (تقریبا از 10 آبان تا 10 آذر سال 99) است اما ما بازهم صبر می کنیم و تا زمانی که پرینتر به بازار عرضه نشده است آنرا پیشنهاد نمی کنیم. در این آپدیت پرینتر Phrozen Sonic Mini 4K به لیست اضافه شده است. قیمت این پرینتر بیشتر از پرینتر vanilla Sonic Mini است اما رزولوشن بالایی دارد و اصلاحات و بهبودهای کلی در آن اعمال شده است.

تفاوت بین پرینترهای سه بعدی رزین LCD و DLP و SLA چیست؟

بهترین پرینترهای سه بعدی رزین مقرون به صرفه در سال 2021

با اینکه در اصل تکنولوژی SLA و DLP بسیار مشابه هم هستند اما تفاوت هایی وجود دارد که آنها را از هم متمایز می سازد.

پرینترهای سه بعدی SLA از دو موتور به نام گالوانومتر استفاده می کنند. این موتورهایی که در محورهای X و Y قرار گرفته اند وظیفه‌ی تنظیم زاویه یک جفت آینه را دارند که نور لیزر را به سرتاسر فضای پرینت منعکس می کنند تا رزین ریخته شده را منجمد کنند. لایه های مدل به خطوط و نقاطی تقسیم می شوند که گالوانومترها از این تقسیم بندی استفاده می کنند تا نور لیزر را هدایت کند.

اما پرینترهای DLP از صفحه‌ی پروژکتور دیجیتال استفاده می کنند که یک تصویر از هر لایه را فورا در سرتاسر کل پلتفرم می اندازند. هر لایه از مدل سه بعدی به صورت پیکسل های مربعی شکل نشان داده می شوند که این به این معناست که پرینت متشکل از وکسل ها است.

پرینترهای LCD هم مثل پرینترهای DLP از پروژکتور استفاده می کنند تا یک دفعه و فورا رزین را منجمد کنند. تفاوت اصلی این دو این است که پربنترهای LCD از UV LED ها برای هدایت نور استفاده می کنند اما پرینترهای DLP از آینه های بسیار ریز(micro-mirror) برای این کار استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *